Az Auschwitzi Múzeum is reagált arra a széles körökben kritizált trendre, amelynek megfelelően a Tik-Tok-felhasználók a koncentrációs táborok áldozatainak öltöztek.
Traumák a TikTokon
A TikTok videómegosztó oldalon egyszerre találkozhatunk a társadalmat segítő és elgondolkodtató trendekkel és olyanokkal is, amik széles körökben kiverik a biztosítékot. Előbbi kategóriába tartozik egy kézjel mutatása, ami a családon belüli erőszakra utal. De a nők hátráltatott egészségügyi helyzetére felhívó felvételek is ide sorolhatók.
A koronavírus idején vécéülőkét nyaló felhasználók azonban már kevésbé sorolhatók a követendő példák közé. Érdekes kérdéseket vet fel az az új trend is, mely keretein belül a TikTok-felhasználók a holokauszt áldozatainak öltöznek be. A cosplayesek körében kedvelt felvételeket a zsidó közösségeken belül és kívül is elítélték, de ezúttal az Auschwitzi Múzeum is állást foglalt az ügyet illetően. Az intézmény a hivatalos Twitter-oldalán augusztus 26-án közölt megjegyzésükben sértőnek és bántónak titulálta ezt az újfajta divatot.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Néhány videó veszélyesen közel áll vagy már meghaladja a történelem trivializációjának határait[/perfectpullquote]
– írta az Auschwitzi Múzeum. Bár hozzátették, mindez senkit nem jogosít fel arra, hogy a trend résztvevőit elítéléljék. Mindezt inkább “oktatási kihívásként” érdemes kezelni, utalva ezzel a holokauszttal kapcsolatos időszak edukációjának részleges vagy teljes hiányára.
Edukációs célzat?
Ennek ellenére számos TikTok-felhasználó védte meg a trendet mondván, ezek a videók pont edukációs célzattal készültek. Sokan azonban továbbra is “trauma pornóként” emlegetik a trendet, írja a Dazeddigital.
Fiatalok százai Gucci-modellként pózolnak a TikTokon
Ugyan Alessandro Michele nem tartott még nyílt castingot, de a TikTok videómegosztó közösségi oldalon végigsöpört új trend talán meghozza ehhez a divatguru kedvét. A #GucciModelChallenge keretein belül fiatalok százai kotortak gardróbjuk legmélyére, hogy a kihívás utasításai szerint magukra öltsenek egy véletlenszerűen kiválasztott garbót, egy hozzá nem illő inget és egy mellényt.
Az Auschwitzi Múzeum a közösségi média olyan kérdéseire is rámutatott, amelyeket sokkal felháborítóbbnak tart, mint a TikTok trend. Ilyen például az antiszemita anyagot vagy a holokauszt tagadását előremozdító algoritmusok is.