Ki mondta, hogy egy vegán csokira nem kaphatnak rá a mindenevők? A LoveRaw vegán édességgyártó arculati szinten küzd a sztereotípiák ellen.
Megváltozott a szemlélet
Másfél éve még Beyoncé és Jay-Z egy életre szóló koncertbérlettel motiválta a vegán életmódra áttérő rajongóikat a fenntarthatóság jegyében. De mára szerte a világon egyre többen ismerik fel az állati eredetű táplálékok elhagyásának fontosságát, pedig nem csak előnyökkel járhat, ha az ember lejön a húsról. Ahogy nő a vegánok tábora és elfogadottsága, úgy változik az egész társadalom hozzáállása is.
Ezt a jelenséget ismerte fel a vegán édességeket gyártó LoveRaw márka, amikor felkérte az Egyesült Királyságban működő Daughter stúdiót, hogy varázsoljon új arculatot a cégnek.
Ilyen egy LGBTIQ+ jogokat hirdető filmfesztivál arculata
Vajon egy konkrét, de igencsak intim terméknek, egy rendszeres, de évről-évre megújuló eseménynek vagy egy ikonikus intézménynek számító luxusáruháznak nehezebb munka arculatot tervezni? Erről valószínűleg minden grafikusnak más lenne a véleménye. Most arra láthatunk egy megoldást, hogyan lehet két olyan erős és sokrétű szimbolikával rendelkező világot egységes arculattal megjeleníteni, mint az LGBTIQ+ jogok és a filmművészet.
Az ügynökség egy korábbi ügyfelük, a táplálkozási kiegészítőkkel foglalkozó Grenade ajánlására nyerte el a megbízást, akik számára újrapozicionálták a céget, új logót és arculati kézikönyvet terveztek számukra. A LoveRaw a termékek csomagolását kívánta megújítani, hogy megfeleljen az új stratégiának: a vegán termékeket gyártó cég a mindenevőket is szeretné megszólítani.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Sok vegán cég kommunikációja korábban azt sugallta, hogy a termékeken túl tökéletes életmódot is árulnak. Ahogy a közhely tartja: honnan lehet tudni valakiről, hogy vegán? Úgy, hogy előbb-utóbb elkezd beszélni róla[/perfectpullquote]
– mondja a Daughter képviselője.
Egyre növekszik a vegán termékek iránti kereslet
A stúdió által alkotott új imázs azt is tükrözi, hogy az Egyesült Királyságban megnőtt a vegánok száma: jelenleg 3,5 millióan követik ezt az életmódot, írja a Creative Boom.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Már nem érvényes az a hiedelem, hogy a vegán életmód valamiféle erkölcsi presztízzsel bír. Az emberek már másként tekintenek a vegánokra és a vegán ételekre. Már nem szigorú korlátozásként, áldozatvállalásként gondolunk rá, ahogy a vegánokra sem tekintünk csodabogarakként többé[/perfectpullquote]
– tette hozzá a kreatív szakember. A céget „tökéletlenül normálisnak” pozicionálják a „régi vegán imázs hamisságának és szigorának ellenpontjaként”. A cél az volt, hogy „eloszlassák a sztereotípiákat”, és azt erősítsék, hogy a LoveRaw édessége „egy csodálatos ízű csoki, ami történetesen vegán”.
No Title
No Description
A japán illusztrátort, Nimura Daisukét kérték fel, hogy tervezze meg a csomagolás új dizájnját. Az új logó, csomagolóanyagok és megszólítás tökéletesen kifejezik az egyre növekvő vegán piaccal kapcsolatos szemléletváltást.