Csak nem mindegy, hogyan. Ugyanis erre is létezik megfelelő módszer, ha nem tudjuk letenni az okostelefonunkat a munkahelyünkön. Ez főleg az Y és a Z generáció számára jó hír.
A digitális kütyük használata egészen addig nem probléma, amíg nem akadályozza a mindennapi tevékenységet, például a munkát. Az Udemy felmérése azonban azt találta, hogy az Y és a Z generáció tagjainak 36%-a egy nap legalább 2 órát tölt okostelefonja böngészésével, ami nem kapcsolódik a munkához. A figyelemelterelés következtében a dolgozók stresszesek, motiválatlanok és rosszul érzik magukat munkájuk és karrierjük miatt. Ezt az eredményt a Harvard Business Review korábbi kutatása is alátámasztja.
Szerencsére, a Northwestern Egyetem új tanulmánya megállapította, hogy a rövid szociális médiával töltött szünetek jót tesznek a kreativitásnak. Ez abban merül ki, hogy a közösségi média és a videók utáni kíváncsiság fejleszti a produktivitást. A titok, hogy ezeket a szüneteket előre meg kell tervezni. Ezt idegen szóval „productive distraction”-nek, azaz produktív figyelemelterelésnek nevezik. Magába foglalja a meditáció, a fizikai aktivitás és a média használatának időintervallumait.
10 dolog, amit a Z generáció már sosem fog megérteni
Ha tetszik, ha nem, a világunk napról-napra változik. Ez egyben azt is jelenti, hogy azok a dolgok, amiket ma teljesen természetesnek veszünk, egy-két évtizeden belül már csak történelem lesz az akkori fiatalok számára. #1 Soha nem b_zerálták a TV-antennát azért, hogy tisztább legyen az adás Emlékszem, nagyanyámnak fekete-fehér tévéje volt.
Mivel a szünetek előre eltervezettek, a munkára is jobban tudunk fókuszálni, amikor ténylegesen azzal foglalkozunk. Carsten Lund Pedersen, a Koppenhágai Üzleti Főiskola kutatója elmagyarázta, hogy a produktív figyelemelterelés a kíváncsiság és a koncentráció egyensúlyának módja.