A grafikusok és illusztrátorok sosem rettentek vissza a határok feszegetésétől, és attól, hogy művészetükkel valódi, akár kompromittáló mondanivalót közvetítsenek, nem kivétel ez alól Will McPhail sem.
Karrierváltó karikaturista
Számtalan példa bizonyítja, hogy sokan karrierváltás útján váltak rajzművészekké. Nemrég számoltunk be például az irodalmi klasszikusokat rövid képregényekké formáló John Atkinsonról, aki eredetileg képzőművész szeretett volna lenni, de végül a grafikai design lett az útja. Will McPhail, skót grafikus állatani kutató pályáját cserélte képregényrajzolóra. Korábban az előadásai alatt firkálgatott a pofesszorairól, ma pedig a világ egyik leghíresebb magazinja, a The New Yorker hasábjait illusztrálja.
A skót származású McPhail az állatvilág tanulmányozását az Edinburgh-i kávézók dzsungelére és a könyvtárak izgalmas ökoszisztémájára cserélte.
Maró humor a karikatúra színpadán
Az auditóriumból kimerészkedve lehetősége nyílt a társas kapcsolatok, és a hétköznapi interakciók megfigyelésére, és ezeket az élményeit hamarosan képregénnyé kezdte formálni.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]A legjobb, ami történhet velem, ha rábukkanok egy olyan szituációra, amiről szívesen rajzolnék, és elfogadom a szituációt körülvevő színpad adottságait. Ezután csak reménykedni tudok benne, hogy a jelenet, amit a huromom szűrőjén át lerajzolok, kanosszát jár majd azon a bizonyos színpadon.[/perfectpullquote]
– foglalta össze munkaetikáját McPhail.
Az illusztrátor igyekszik kerülni a politikai témákat és inkább társadalmi utalásokról fogalmaz alkotásaiban, amiből 30-at most csokorba szedtünk nektek.