Pierre Kaczmarek 14 évesen alapította divatmárkáját, az Afterhomeworköt (Házifeladatután). A francia fiú az inspirációt nem csak barátai körében találja meg, akik tervezők, művészek és zenészek, hanem az előtte született nemzedékben is. Most a rangos ANDAM-díjra jelölték.
A házi megírása után divatmárkát alapított
Kaczmarekre elmondása szerint nagy hatással volt egy Japánban tett látogatás, ahol “lenyűgöző, őrült megjelenésű” 40-es-50-es nőket látott. Számára az az igazán izgalmas, ha ruháit nem korabeli gyerekek viselik, hanem azok a nők Tokió Shibuya negyedéből.
Az Afterhomeworköt 4 évvel ezelőtt alapította, egy olyan projekt részeként, amibe suli után merült bele, mikor Kész lett a házi feladatával.
“Apukám nem akarta, hogy bármi is a nevemet viselje akkoriban, mert túl fiatal voltam” – meséli Pierre. “Az egész azzal kezdődött, hogy néhányan egy csoportban pólókat gyártottunk hétvégenként, és amikor hazaértünk iskola után, és találkoztam Elenával, lassanként annál többé kezdett ez válni.”
Elena Mottola Waczamrek barátnője és kreatív partnere, akivel együtt dolgozik a kollekciókon és aki az Afterhomework vizuális megjelenését irányítja. Ez utóbbi meglepően rövid idő alatt sokat fejlődött, finomodott.
A korai időszak grafikus pólói és utcai viseletei továbbra is a márka integráns részét képezik.
Az utolsó 2 szezon darabjai viszont már sokkal irányítottabb vonalat képviselnek, szobrászati formákkal és ruhákkal, amelyek elmossák a nemek közötti határvonalat.
Szakmai sikerek
“Nagyon fiatal voltam, amikor kezdtem, és a márka velem együtt nőtt fel” – mondja Kaczmarek. “Olyan sokat változol tinédzser korodban, és ezzel együtt persze az esztétika is rengeteget és gyorsan változott. Még mindig ugyanazok a dolgok inspirálnak – a barátaim, a vicces dolgok, amiket az utcán látok, a francia rap, mind az összes különböző stílus, amit Párizs-szerte látni lehet. Csupán arról van szó, mind én, mind a márka fejlődünk, alakulunk, és a most már másképpen mutatom be az elképzeléseimet.”
Kaczmarek a legfiatalabb tervező, akit ANDAM-díjra jelöltek idén. Az ANDAM a National Association for the Development of the Fashion Arts francia nevének mozaikszavas rövidítése. 1989-ben alapították, és küldetése, hogy felfedezze és támogassa a fiatal tervezőket francia és nemzetközi divat színtéren egyaránt. Az ANDAM a fiatal tehetségek felkarolásának nagyon fontos platformja.