Céline Sciamma filmjei és az okos marketingakció annyira betaláltak a dél-koreai társadalomban, hogy a koronavírus-járvány alatt is csúcsot döntögetnek a mozipénztárak. De mi is történik egészen pontosan Dél-Koreában?

Mozi és #MeToo

Céline Sciamma Tomboy című filmje hatalmas sikerrel fut a dél-koreai mozikban – mindezt bemutatója után 9 évvel. Eddig 30 ezren tekintették meg, és az Instagramot is elözönlötték a filmhez kapcsolódó posztok. Mi lehet a hatalmas érdeklődésnek oka egy 2011-es film iránt?

tomboy del korea mozi
Jelenet a Tomboy című filmből / Fotó: Hold Up/Kobal/Rex/Shutterstock

Sciamma tavalyi filmjét, a Portré a lángoló fiatal lányrólt 150 ezren látták, így az utóbbi idők egyik legkedveltebb francia filmje lett az országban, írja a The Guardian. Így május közepén bemutatták a rendezőnő első filmjét, a Tomboy-t is, amelyben ebben a cikkünkben írtunk. A kritikusok tetszését maximálisan elnyerő mozi egy 10 éves kisfiúról szól, aki költözés miatt a nyári szünetben új környezetbe kerül, ahol szembesül a hagyományostól eltérő nemi identitással.

Tomboy (2011) Movie Trailer HD

Rocket Releasing presents writer-director Celine Sciamma’s multiple award-winner TOMBOY, a truly contemporary coming of age story, scheduled to open in New Y…

A jelenség nem egyedülálló, hanem annak a tendenciának a része, ami a női rendezők nőkről szóló történeteit övezi az utóbbi évekbe Dél-Koreában. Dave Kim, a szöuli Pride Filmfesztivál szervezője és aktivista azt állítja, a nők jogai nem csak a való életben, hanem a filmművészetben is a dél-koreai társadalom érdeklődésének középpontjába kerültek.

[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]A #MeToo mozgalom után, 2018-ban határozottan megnőtt a feminizmus támogatása Dél-Koreában, ami erősen hatással volt a művészfilmek piacára is. A mozilátogatók többsége fiatal, 20-35 közötti nőkből áll, akik egyre jobban igénylik a női szemszögből vagy női rendező által készült műveket[/perfectpullquote]

– nyilatkozta Kim. „Az elmúlt 1-2 évben a legsikeresebb független filmek a társadalom peremén élő vagy fiatal nőkről és az identitáskeresés témájáról szóltak. A Portré a lángoló fiatal lányról is ezt bizonyítja” – erősítette meg a jelenség létezését Pierce Conran filmes szakújságíró is.

Élősködők: Az osztályharc már a spájzban van – Kritika

A koreai filmművészetre egy ideje rendkívül jellemző, hogy elmossák a zsáner- és a szerzői művészfilmek közötti határt. Bong Joon-hon művei ennek kivétel nélkül remek mintapéldái. Nem más a helyzet az Élősködőkkel sem. élősködők film, élősködők kritika, koreai filmek 2019, bong joon hon, élősködők filmkritika

A #MeToo mozgalom drámai változásokat hozott el Dél-Koreában. Az ország mindig is az OECD rangsor alján állt a nők jogainak, legfőképp a nők és a férfiak fizetései közötti különbségek tekintetében. A dél-koreai Harvey Weinstein korábban nagymenő politikusnak számított, aki belebukott a szexuális zaklatási botrányokba. Az USÁ-hoz és Európához hasonlóan itt is tömegesen kezdték el zaklatási történeteiket megosztani a nők.

Mozi és marketing

A Tomboy sikerének másik összetevője az az egyedülállóan ravasz marketingfogás, ami a közösségi médiában is nyomon követhető. A Tomboy forgalmazója kitűzőket és képeslapokat készített a film kulcsjeleneteiből, amelyekhez alkalmi vetítéseken lehetett csak hozzájutni annak, aki bizonyos alkalommal megtekintette a filmet.

Portré a lángoló fiatal lányról (16) hamarosan a mozikban!

Nézd meg a Cinegón! https://cinego.hu/filmek/portre-a-langolo-fiatal-lanyrol Héloïse-ról (Adèle Haenel) portrét rendel grófi családja, hogy a festmény segíts…

„Egyre több ember gyűjti a filmes emléktárgyakat. A közönség már nem csak a reklámtárgyakat látják ezekben az ajándékokban, hanem arra is kíváncsiak, hogyan ragadják meg a történet mondanivalóját és egyes részleteit”

– állította Oh Sebeom tervező. Mivel nem tömeggyártásra készülnek, hanem limitált szériás termékekről van szó, a céljuk, hogy a film vetítése során fenntartsa a közönség érdeklődését.

[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]A rajongók, aki hozzájutottak egy-egy ilyen emléktárgyhoz, egészen biztosan posztolnak az Instagramon, így gyakorlatilag organikus módon működik a filmek promóciója a közösségi médiában.[/perfectpullquote]

A trükk pedig a jegybevételek szerint bevált. Az 51 milliós Dél-Koreában gyakran dőlnek meg a globális jegyeladási rekordok, pedig lakosságszámban eltörpülnek Oroszországhoz vagy Kínához képest. Míg Dél-Koreában egy ember átlagban 4,3 alkalommal ment moziba 2019-ben, az Egyesült Királyságban 2,64, az Egyesült Államokban pedig 3,77 filmet tekintett meg egy ember moziban. Még a koronavírus-járvány alatt sem zártak be a mozik Dél-Koreában.

tomboy kituzok marketing
Tomboy marketinganyagok / Fotó: Getty Images

Hieu Chau filmes szakember szerint a K-pop-rajongók által a virtuális térben generált trendhullámokhoz hasonló pezsgő közösségi média jelenlétet lehet kiváltani egy személyes moziélményhez járó exkluzív ajándéktárggyal is. A közösségi médiában egyébként bajosan prezentálható, megfoghatatlan moziélményt jól megoszthatóvá, dokumentálhatóvá teszik ezek az apróságok.

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

goballoon.hu - 2024 július - LinkMarketing - 6

Felkészülés a hőlégballonos repülésre

Ma már nem úgy készülünk egy hőlégballonos sétarepülésre, mint a 2019-ben megjelent “A hőlégballon” című film szereplői, akik az NDK-ból próbáltak megszökni egy ilyen légijárművel.

Qatar-WC

Hogyan fogadjunk a 2022-es labdarúgó-világbajnokságra

Már majdnem itt az ideje a világ legrangosabb tornájának – a 2022-es labdarúgó-világbajnokságnak. Az idei év sok újítással jár. Az egyik az, hogy ez az első alkalom, hogy egy közel-keleti ország ad otthont a világbajnokságnak.

alvás pihentető alvás tippek alváshoz egészséges alvás egészséges életmód

Ezeket edd, és ezeket kerüld, ha nem tudsz aludni

Jó alvás nélkül nincsenek jó nappalaink, de még rosszabb, hogy nem lehetünk teljesen egészségesek sem. Sokan szenvednek kialvatlanságban anélkül, hogy foglalkoznának vele, pedig komoly következményei lehetnek, ha hosszútávon nem tudunk megfelelően pihenni.

betegség hírességek hírességek betegségei maria cross halle berry lil wayne tom hanks toni braxton catherine zeta-jones 4

Hírességek, akik krónikus betegséggel élnek

A betegség nem válogat. A következő sztárok mind megvívták a maguk harcát különböző egészségi problémákkal és saját példájukon keresztül bebizonyították, hogy krónikus betegségekkel is lehet együtt élni, mégpedig boldog életet.