A Gucci lemondott a szezonális divathét kalendáriumáról, és lépésük ezáltal nagy változásokat hoz a divatiparban.
Radikális változások
A divatvilág egyenesen elképedt, amikor a Gucci bejelentette, hogy lemond a szezonális divathét kalendáriumáról, mi több, az évi öt divatbemutatót is kettőre csökkentik. Ugyan ez a lépés számos más márka által diktált mintát követ, mégiscsak megdöbbentő, hogy a világ egyik talán legismertebb divatháza is ezen az úton halad tovább.
Alessandro Michele, az olasz márka kreatív szervezője tette meg a bejelentést a Gucci Instagram-oldalán, ezt követően pedig egy online konferenciát is tartottak ennek kapcsán. A jelenleg Rómában tartózkodó Michele szerint a ruháknak hosszabb életűnek kell lennie, mint amit a szavak tulajdonítanak nekik. A Gucci döntése mindenképp nagy változásokat jelent a fenntartható divat népszerűsítésének érdekében, írja a The Harper’s Bazaar.
Nincsenek egyedül
A kettőre redukált divatbemutatókon egy másik hagyományt is megtörnek majd, többé nem szezonális ruhadarabokat mutatnak be, hanem olyanokat, amik évszaktól függetlenül viselhetők. A koronavírus által generált helyzetnek köszönhetően azonban ezek az események egyelőre nem kerülnek még megrendezésre vagy az online térbe helyezik át azokat.
Őzikékkel és sündisznókkal reklámozza a Gucci legújabb kollekcióját
A Gucci álomvilágában az élénk kampányokért, extravagáns divatbemutatókért, egyedülálló kollekciókért Alessandro Michele felel. Idillikus realizmusával ruházza fel a modelljeit, és nem kivétel ez alól legutóbbi kampánya sem, ami mind közül a legszívszaggatóbb utópia. A 2020-as őszi kollekcióban az olasz divatház a szabadban alkotta meg legújjabb kampányfotóit.
A Gucci bejelentését követte a hír, miszerint számos más nagyobb dizájner – köztük Dries van Noten, Erdem Moralioglu, Gabriela Hearst, Joseph Altuzarra, Tory Burch, Craig Green – nyílt levelet és egy tervezetet fogalmazott meg, ami a divatipar áttranszformálását sürgeti. Állításuk szerint itt az ideje lassítani és újragondolni a világmárkák működősét és közvetített üzeneteit. Ezzel a megállapítással nincsenek egyedül. Anna Wintour szerint a divatvilágnak szembe kell nézni a változásokkal, a márkáknak a fenntarthatóság arculatával kell barátkozniuk. Nemcsak a szezonális kollekciókat, de a leárazások mértékét is csökkentenék, ezzel elősegítve a ruhák életének meghosszabbítását.