A Lululemon nevű kanadai ruhamárka kirúgta művészeti vezetőjét, Trevor Fleminget, mert felmerült, hogy köze lehetett egy olyan pólódizájn tervezéséhez, ami sokakat kiborított az interneten.

A koronavírust Kínával kapcsolták össze

A világ számos pontján felerősödnek a rasszista ideológiák, miszerint ártatlan civileket ítélnek meg ázsiai származásuk miatt így, a koronavírus-járvány idején. Mint beszámoltunk róla, többen is fizikai és verbális bántalmazás áldozatául estek, mintha tehetnének a pandémia pusztításáért. Viszont például egy kínai tervező elmondta, hogyan lehet védekezni a vírus ellen.

Erre az ideológiai vonatra szállhatott fel a Lululemon divatcég is. A piacra dobott pólót a magát deadringernek nevező Jess Sluder grafikus készítette és töltötte föl az Instagramra az alábbi leírással:

„Honnan jött a COVID-19? Semmi nem biztos, de azt tudjuk, hogy egy denevérnek köze volt a dologhoz. Mától elérhetőek korlátozott példányszámú karanténpólóim, link a bióban, vagy írjatok üzenetet a részletekért. Köszönet a támogatásotokért és a humorérzéketekért!”

luluemon koronavirus polo
/ Fotó: Lululemon hivatalos Instagram-oldala

Slunder ebbe a posztban jelölte meg Fleminget, a Lululemon művészeti vezetőjét, és Fleming is megosztotta ezt a terméket a saját Instagram-oldalának leírásában.

Az interneten, ahogy az lenni szokott, rengetegen kiakadtak, és rasszistának nevezték a dizájnt, feltehetően azért, mert kínai konyhához tartózó szimbólumokkal a vírust Kínával kapcsolja össze, és az elviteles papírdobozra az van ráírva, hogy „kösz, nem”.

Nem merült fel benne rasszizmus véleménye szerint

Azóta Slunder és Fleming is privátra állította az Instagram-fiókját, Slunder pedig elnézést kért az alkotásért. Azt mondta, benne fel sem merült, hogy ez a rajz rasszista lenne, ezen mindenképp gondolkodnia kell még. Hozzátette azt is, hogy a karantén miatt sokat volt egyedül, lehet, hogy ez is rosszul hatott a gondolkodására.

A Dolce & Gabbana-botrány után most a Burger King állt elő rasszista reklámmal

Miután tavaly decemberben a Dolce & Gabbana rasszista reklámja akkora botrányt kavart, hogy le kellett mondaniuk a Kínában tervezett divatbemutatót, azt gondolnánk, a cégek megtanulták, hogy nem helyes offenzív módon ábrázolni más kultúrákat. burger king rasszista reklám, dolce gabbana rasszista reklám

A Lululemon pedig sietett közölni, hogy egyetlen munkavállalója sem vett részt a „szégyenletes ruhadarab” tervezésében, írja a Shangaiist. Ahhoz, hogy ez valóban igaz is legyen, pedig a közlemény kiadása előtt menesztették is Trevor Fleming művészeti vezetőt.

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

goballoon.hu - 2024 július - LinkMarketing - 6

Felkészülés a hőlégballonos repülésre

Ma már nem úgy készülünk egy hőlégballonos sétarepülésre, mint a 2019-ben megjelent “A hőlégballon” című film szereplői, akik az NDK-ból próbáltak megszökni egy ilyen légijárművel.

Qatar-WC

Hogyan fogadjunk a 2022-es labdarúgó-világbajnokságra

Már majdnem itt az ideje a világ legrangosabb tornájának – a 2022-es labdarúgó-világbajnokságnak. Az idei év sok újítással jár. Az egyik az, hogy ez az első alkalom, hogy egy közel-keleti ország ad otthont a világbajnokságnak.

alvás pihentető alvás tippek alváshoz egészséges alvás egészséges életmód

Ezeket edd, és ezeket kerüld, ha nem tudsz aludni

Jó alvás nélkül nincsenek jó nappalaink, de még rosszabb, hogy nem lehetünk teljesen egészségesek sem. Sokan szenvednek kialvatlanságban anélkül, hogy foglalkoznának vele, pedig komoly következményei lehetnek, ha hosszútávon nem tudunk megfelelően pihenni.

betegség hírességek hírességek betegségei maria cross halle berry lil wayne tom hanks toni braxton catherine zeta-jones 4

Hírességek, akik krónikus betegséggel élnek

A betegség nem válogat. A következő sztárok mind megvívták a maguk harcát különböző egészségi problémákkal és saját példájukon keresztül bebizonyították, hogy krónikus betegségekkel is lehet együtt élni, mégpedig boldog életet.