A Lululemon nevű kanadai ruhamárka kirúgta művészeti vezetőjét, Trevor Fleminget, mert felmerült, hogy köze lehetett egy olyan pólódizájn tervezéséhez, ami sokakat kiborított az interneten.
A koronavírust Kínával kapcsolták össze
A világ számos pontján felerősödnek a rasszista ideológiák, miszerint ártatlan civileket ítélnek meg ázsiai származásuk miatt így, a koronavírus-járvány idején. Mint beszámoltunk róla, többen is fizikai és verbális bántalmazás áldozatául estek, mintha tehetnének a pandémia pusztításáért. Viszont például egy kínai tervező elmondta, hogyan lehet védekezni a vírus ellen.
Erre az ideológiai vonatra szállhatott fel a Lululemon divatcég is. A piacra dobott pólót a magát deadringernek nevező Jess Sluder grafikus készítette és töltötte föl az Instagramra az alábbi leírással:
„Honnan jött a COVID-19? Semmi nem biztos, de azt tudjuk, hogy egy denevérnek köze volt a dologhoz. Mától elérhetőek korlátozott példányszámú karanténpólóim, link a bióban, vagy írjatok üzenetet a részletekért. Köszönet a támogatásotokért és a humorérzéketekért!”
Slunder ebbe a posztban jelölte meg Fleminget, a Lululemon művészeti vezetőjét, és Fleming is megosztotta ezt a terméket a saját Instagram-oldalának leírásában.
Az interneten, ahogy az lenni szokott, rengetegen kiakadtak, és rasszistának nevezték a dizájnt, feltehetően azért, mert kínai konyhához tartózó szimbólumokkal a vírust Kínával kapcsolja össze, és az elviteles papírdobozra az van ráírva, hogy „kösz, nem”.
Nem merült fel benne rasszizmus véleménye szerint
Azóta Slunder és Fleming is privátra állította az Instagram-fiókját, Slunder pedig elnézést kért az alkotásért. Azt mondta, benne fel sem merült, hogy ez a rajz rasszista lenne, ezen mindenképp gondolkodnia kell még. Hozzátette azt is, hogy a karantén miatt sokat volt egyedül, lehet, hogy ez is rosszul hatott a gondolkodására.
A Dolce & Gabbana-botrány után most a Burger King állt elő rasszista reklámmal
Miután tavaly decemberben a Dolce & Gabbana rasszista reklámja akkora botrányt kavart, hogy le kellett mondaniuk a Kínában tervezett divatbemutatót, azt gondolnánk, a cégek megtanulták, hogy nem helyes offenzív módon ábrázolni más kultúrákat. burger king rasszista reklám, dolce gabbana rasszista reklám
A Lululemon pedig sietett közölni, hogy egyetlen munkavállalója sem vett részt a „szégyenletes ruhadarab” tervezésében, írja a Shangaiist. Ahhoz, hogy ez valóban igaz is legyen, pedig a közlemény kiadása előtt menesztették is Trevor Fleming művészeti vezetőt.