A Paloma Wool olyan divatmárkát képvisel, amely helyi alapanyagokra épít és nem a tömegtermelésre törekszik.
Új irányvonalat követ a divatiparban
A divatipar fenntarthatósága jelenlegi formájában kérdéses, ezért a New York-i divathéten a környezetre gyakorolt hatásait is vizsgálták. Egyre fontosabbá válnak azok az irányzatok, amelyek a fenntarthatóságot célozzák meg.
A Paloma Wool a divatmárkák új fajtáját képviseli. A brandet öt évvel ezelőtt alapította Barcelonában két régi barát, Paloma Lanna üzletasszony és Tana Latorre grafikusművész, írja a Vogue. A ruhákat helyi alapanyagokból készítik, értékesítésük pedig az online térben történik.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]A projektünket nem úgy tervezzük, mint egy divat brandet, hanem inkább egy online, kreatív platformként, ahol az emberek összejöhetnek és öltözködhetnek[/perfectpullquote]
– magyarázza Latorre.
https://www.instagram.com/p/B_reopGqlPh/?utm_source=ig_web_copy_link
Az online platform és a Paloma Wool-brand nyitottsága a karantén idején is kedvezett annak, hogy a márka még nagyobb ismertséget szerezzen. A világjárvány új irányelvek kialakítására késztette az alapítókat.
„Rendszerint Paloma érkezik az irodába valamelyik általunk tervezett viselettel, majd felkéri a csapat többi tagját, hogy próbálják ki a ruhadarabokat, és számoljanak be arról, hogyan érzik magukat benne. Ezután pedig szavazunk. Ha kiderül, hogy a többség nem érzi magát eléggé teljesnek benne ahhoz, hogy állandóan viselje, akkor nem fogjuk gyártani” – magyarázza Latorre a munkafolyamatokról.
A Paloma Wool kilenc fős csapattal dolgozik, akik mind a húszas és harmincas éveiket tapossák.
A járvány után világ körüli turnéra indul a brand
A Paloma Wool arra készül, hogy amint vége a korlátozásoknak és biztonságosan lehet majd utazni, akkor egy világ körüli bemutató turnét tartanak London, Berlin, Párizs, New York illetve Los Angeles állomásokkal.
A világjárvány elmúlt néhány hónapja rávilágított annak fontosságára is, hogy a helyi alapanyagokból készülő termékeket értékesítő vállalkozások fenntarthatóbbak. A Paloma Wool termékeinek 90%-a spanyol gyártmány, míg 10%-a pedig a szomszédos Portugáliában készül. A ruhák nagy része ugyanazokban a kézműves manufaktúrákban készül, amelyekkel Lanna szülei is együtt dolgoztak az utóbbi harminc évben.
“A túltermelés és a túlfogyasztás a divatipar legnagyobb problémája. Mi limitált termékeket készítünk rendelésre, nem pedig tömegtermelésre, ez egy lehetőség arra is, hogy ráneveljük magunkat és a közösséget, hogy ne fogyasszunk feleslegesen” – számolt be Latorre a cégük filozófiájáról.
Anna Wintour szerint is ideje lelassítania a divatiparnak
A koronavírus következtében több sorozat és film forgatása is leállásra kényszerült, ám a műsorvezetők és hírességek nem engedik, hogy a járvány egyet jelentsen az otthoni szórakozás végével. Jimmy Fallon online folytatja beszélgetőműsorát, Charlie XCX az Instagramon kezdett bele saját showba. De nemrégiben Jennifer Lopez is Reese Witherspoon Live-jában mesélt a karantén ideje alatt eltöltött tevékenységeiről.
A karantén alatt megnőtt az igény a lazább viseletekre, amelyet akár ágyban is lehet hordani, ezeknek az igényeknek a Paloma Wool tökéletesen megfelel. A ruhák természetes alapanyagokból készülnek minőségüknek köszönhetően nem is kell gyakran mosni azokat, néha elég csak kiszellőztetni az anyagot.
Latorre bízik abban, hogy a járvány után az emberek fogyasztási szokásai megváltoznak majd, és az iparág fenntarthatóbb lesz.