Egy, az amerikai fiatalok körében készített új tanulmány szerint a tinik tömegesen fordítanak hátat a Facebooknak. Inkább a YouTube-ot, az Instagramot és a Snapchatet választják közösségi média felületüknek.
2018 enyhén szólva sem a Facebook éve. Mi is írtunk már a cég hírnevét tépázó botrányokról. Ám úgy tűnik, az egykor hatalmas social media platform még mindig nem mászott ki a slamasztikából. A Pew Research Center május 31-én nyilvánosságra hozott tanulmánya szerint a tinédzserek, elsősorban a 13 és 17 év közöttiek egyre növekvő számban cserélik le a Facebookot a YouTube-ra, az Instagramra és a Snapchatre.
Egy 2014-2015-ös tanulmány még azt mutatta, hogy a tinik 71%-a Facebook-használó. 2018-ra ez az arány visszaesett 51%-ra.
A mostani tanulmány nem tárja fel a konkrét okait annak, hogy e fiatal korosztály miért menekül ilyen gyors ütemben a Facebooktól. A számok mindenesetre azt a bizonytalan folyamatot jelzik, ahogy a Facebook megpróbálja elnyerni a felhasználók kegyeit.
Ezzel szemben, a tinik 35%-a nevezte meg a Snapchatet mint a preferált közösségi média felületet, míg 32%-uk a YouTube-ot, 15%-uk pedig az Instagramot jelölte meg ilyenként. Csupán 10% állította, hogy kedvence a Facebook volna.
A Pew a jövedelem alapú vizsgálatnál meglepő következtetésre jutott. Az alacsonyabb jövedelmű családokban (30.000 dollár, körülbelül 8.150.000 forint éves jövedelmű háztartásokban) élők 70%-a a rendszeres Facebook-használók legnagyobb csoportjába tartozik. A jövedelem növekedésével fordított arányban csökken a Facebookot használók aránya. A 30.000-75.000 dollár, azaz körülbelül 8.150.000-20.400.000 forint éves jövedelműek esetén ez az arány már csak 56%, míg az 75.000 dollárt, azaz körülbelül 20.400.000 forintot meghaladó éves jövedelműeknél mindössze 36%.
Ami a nemek szerinti megoszlást illeti: a lányok a Snapchatre szavaznak, míg a fiúk inkább a YouTube-ot preferálják.