Nagy-Britannia elégedett polgárokat szeretne, ezért betiltja azokat a reklámokat, amelyek káros nemi sztereotípiákat tartalmaznak. A szakértők szerint ezek csökkentik az esélyt, hogy az emberek elérjék a vágyaikat.
Anglia nem kér azokból a reklámokból, amelyek bántók és széles körben sértők a nemekre nézve. Az Egyesült Királyság reklámjait irányító szervezet (Advertising Standards Authority, ASA) felülvizsgálta a nemi sztereotípiákat, ez alapján hozta meg a döntést. Ebbe beletartoznak a sugárzott és nem sugárzott hirdetések, beleértve az online és szociális médiát.
Az ASA azzal magyarázta a szabályozást, hogy bizonyítékot találtak arra, hogy egyes hirdetések káros sztereotípiákra utalnak. Ez pedig korlátozza a férfiak és nők álmait, valamint nemek közötti egyenlőtlenségekhez vezet. A szervezet vezérigazgatója, Guy Parker elmondta, hogy az ilyen típusú negatív ábrázolások idővel akadályozzák az emberek lehetőségeit.
Angliának elege lett a szexista reklámokból / ContextUs
A brit Reklám Szabványügyi Hatóság (Advertising Standards Authority – a szerk.) jövő évtől betiltja azokat a reklámokat, promóciókat, amelyek hátrányos helyzetben ábrázolják a nemeket, erősítve a káros nemi sztereotípiákat. A szigorú döntést egy 1 évig tartó vizsgálat előzte meg. A vizsgálat során kiderült, a negatív nemi előítéletek korlátozzák az embereket a döntéshozatalban, valamint álmaikban és lehetőségeikben.
További probléma, hogy a sértő reklámok miatt a nők és férfiak akár feladatuk elvégzése miatt is frusztrációt érezhetnek, mert a legtöbb sztereotípiára épülő hirdetés nyomást gyakorol a nemekre. Az ASA a tartalmat és a kontextust vizsgálja meg minden alkalommal, ellenőrizve, hogy tartalmaz-e káros üzeneteket. A döntést már tavaly bejelentették, hogy a hirdetőknek legyen elég idejük végrehajtani a változásokat, azonban a feltételek még mindig nem teljesen egyértelműek.