Sokak szerint ideje volt, hogy a legnagyobb közösségi oldal, a Facebook lépéseket tegyen a felületén keringő rengeteg téves, félrevezető információval szemben. Egyelőre csak a novemberi amerikai elnökválasztás kapcsán címkézik fel a posztokat.
Lépett a Facebook
Augusztus 13. óta azok az amerikai Facebook-felhasználók, akik a novemberi elnökválasztással kapcsolatosan posztolnak, bejegyzésüket a platform megjelölheti egy kiegészítéssel, írja a The Guardian. Az üzenethez csatolt kiegészítés az olvasókat átirányítja egy olyan oldalra, ahol hivatalos információkat találhatnak a választásról.
A közösségi oldal így veszi fel a harcot a közelgő elnökválasztással kapcsolatban a platformon keringő rengeteg valótlan információval. A választási információs oldal kialakításában hasonlít a koronavírus-járvány tudásbázisához. Azt a cég szerint többmilliárd felhasználó tekintette meg világszerte.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Kattintson a Választási Információs Központ oldalára a legújabb hivatalos információkért![/perfectpullquote]
– olvasható a címkén.
A Facebookot régóta széles körben bírálják amiatt, ahogyan a választásokkal vagy egyéb témában a valótlan információkat kezeli, illetve nem kezeli. A tech-óriás nem kívánja a politikusok bejegyzéseiben szereplő adatok valóságtartalmát ellenőrizni. Neil Young is éppen emiatt döntött úgy nemrég, hogy honlapján megszünteti a facebookos belépési lehetőséget. Számos cég bojkottálni kezdte Mark Zuckerberg vállalatát. A hirdetési bevételek hiánya érzékenyen érintette a közösségi oldalt. A társaság állampolgári jogi politikáját vizsgáló két éven át tartó audit azt állapította meg, hogy az amerikai választásokat az elnök és bárki, aki valótlanságokat vagy nem egyértelmű, zavart keltő információkat terjeszt, befolyással van a választás kimenetelére.
A Facebook és az Instagram is figyelmeztet a maszkviselés fontosságára
A karanténok feloldása után az emberek egyre inkább szabadabb életet élhetnek és hódolhatnak szociális igényeiknek. A maszkviselés kérdése viszont megosztja az embereket, akár ölre is mennek érte. A Facebook bejelentette, hogy elindít egy információs kampányt, amely arra hívja fel a felhasználók figyelmét, hogy viseljenek maszkot, ha elmennek hazulról, írja a .
Ethan Zuckerman, a Massachusetts Institute of Technology Egyetem (MIT) médiatudatosság központjának vezetője szerint az effajta címkézés hatékonysága attól függ, hogy a Facebook mesterséges intelligenciája hogyan azonosítja a bejegyzések szövegét.
Ha minden „szavazás” vagy szavaz” szót tartalmazó szöveget megjelöl, akkor az erőfeszítés kontraproduktív is lehet, és egy idő után senki sem fog rákattintani a felajánlott linkre.
A Facebook várakozásai alapján legalább 160 millió embert fognak elérni az Egyesült Államokban – ez a közel 330 milliós lakosság közel felét jelenti. A linken megjelenő információkat a cég ígérete szerint folyamatosan frissíteni fogják.
A levélszavazás extra kockázatot jelent
A járványügyi helyzet miatt is különleges lesz az idei elnökválasztás, és várhatóan az eddigi szavazásokhoz képest nagyon magas lesz a levélben szavazók aránya, így rengeteg olyan ember lesz, akiknek a személyes szavazáshoz képest ez egy ismeretlen módszer.
A kínos Facebook-posztok hamarosan törölhetőek lesznek
A Facebook új alkalmazása jól jött volna Munroe Bergdorf transznemű modellnek, akit egy Facebook-poszt miatt rúgtak ki a L’Oréal Paris kozmetikai cégtől. Vagy Kevin Hartnak, aki egy homofób Twitter-bejegyzés miatt csúszott le az Oscar-gála házigazdájának szerepéről. A Facebook-felhasználóknak nem kell többé aggódniuk a ciki tinédzserkori vagy meggondolatlan hozzászólásaik miatt, amelyek a későbbi életükben kísérthetik őket.
A Twitter és a YouTube-ot tulajdonló Google is hasonló intézkedéseket hoztak az elnökválasztás miatt. A Twitter jelenleg is az irányelvei bővítésén dolgozik. Céljuk, hogy a levélszavazással kapcsolatos félrevezető információkat terjesztő posztokat is megfelelő módon tudják kezelni.
A Facebook állítása szerint hatékony tárgyalásokat folytatott a választásokért felelős tisztviselőkkel arról, hogy a hamis információknak milyen hatásai lehetnek a választási eredményre. A cég ennél részletesebben nem fejtette ki az esetleges veszélyek mibenlétét, csak annyit, hogy amikor a szavazás eredménye nem érhető el rövid időn belül, akkor fennáll a veszélye, hogy előre biztalmatlanságot keltenek, kétségbe vonják az eredményt.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]A Választási Információs Központ és az Amerikai Választási Kivonat szerepelni fognak a Facebook hírek között a választás előtt és után is[/perfectpullquote]
– írta blogbejegyzésében Naomi Gleit, a közösségi platform Termékfejlesztési és társadalmi hatások igazgatóságának helyettes vezetője.
Facebook: működteti vagy tönkreteszi a demokráciát? – 1. rész
Tetszett a videó? Akkor szállj be a finanszírozásunkba! https://www.patreon.com/m/partizanpolitika Az interneten sehol sem vagy láthatatlan Sokaknak alapvető…
Aki szeretne képbe kerülni a Facebook és a demokrácia viszonyával, ajánljuk a Partizán YouTube-csatorna három részes sorozatát.