Vajon mit jelent a Vr~7_7(); mint cím? Miként tud egy képzőművészeti kiállítás reagálni arra a kérdésre, hogyan képzelhetjük el a világunkat a nem is olyan távoli jövőben?
Digitális művek
A Vr~_7(); című kiállítás virtuális, amely a videójáték és a virtuális valóság, valamint a hagyományos kiállítás határán helyezkedik el. Mint írják a szervezők a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben, videójáték, mivel a néző számára interakcióra ad lehetőséget és valós idejű visszajelzést generál, ugyanakkor számítógépen létrehozott mesterséges világ, amibe a felhasználók megpróbálnak minél jobban elmélyedni és beleélni magukat a virtuális világban történő eseményekbe. Emellett nyilvános bemutató, a cél művek bemutatása, hogy az emberek láthassák. Prokisch Dánielt, az egyik kiállító művészt, aki egyben játékfejlesztéssel foglalkozik, már régóta foglalkoztatta az a gondolat, hogy egyes alkotásait hogyan tudná átkonvertálni a videójátékok interaktív médiumába, és ezt hogyan valósítanák meg más művészek. Maga a virtuális kiállítás talán legjobban a Walking Simulator műfajba illik, mondta a ContextUsnak Prokisch, de ő inkább Open World kiállításnak szeretné nevezni, ahol a megalkotott világban mindig fedezhet fel az ember valami újat. Fontosnak tartották a szervezők, hogy csak minimálisan használják a videojáték-elemeket, így a néző/játékos kizárólag elenyésző módon tud interaktálni a kiállított munkákkal. Mint mondta Prokisch, a felfedezésen és rácsodálkozáson van a hangsúly. A címben szereplő VR mint megnevezés a virtuális térre utal, amiben az alkotásokat helyezték el. Mivel fontosnak gondolták a szervezők a könnyű elérhetőséget bárkinek, ezért tartották magukat távol a VR-szemüvegek használatától ezen projektnél. “Maga a virtuális kiállítás megalkotása egy válasz volt arra a kialakult helyzetre, hogy kevesebben érzik úgy, hogy eljárhatnak csoportos találkozókra, kiállításokra. Ennél fogva úgy gondoltuk, maga a játék letölthető lesz a kiállítás megnyitó napjától, és bárki kipróbálhatja ezen a linken” – mondta Prokich.A képzelt idő: 2070
Posztapokaliptikus atmoszféra uralkodik a létrehozott térben, a címben található ’7();’egyrészt programnyelvből kölcsönöz részletet.Sőt, a hetvenes számra is utal: a képzelt idő 2070. “A címet – Vr~_7(); – olyan elemekből komponáltuk össze, amelyek egy-egy elemre utalnak a közös koncepciónkból, esetleg a fejlesztési folyamatra. A zárójel a pontosvesszővel A cím végén a zárójelet pontosvesszővel a C# programozási nyelvben használjuk, amikor definiálni akarunk egy-egy funkciót, valahogy így: Void Vr~_7(){}.” – fedte fel Prokisch. “Ezt követően azt meghívjuk a kód azon részébe, ahol azt használni is akarjuk. Így a cím is erre utal: elindítjuk a kiállítás funkciót, amit fentebb definiáltunk is” – tette hozzá.A virtuális valóság életre kel Marina Abramovic előadásában – Contextus magazin
Marina Abramovic egy különleges technika segítségével lesz látható. Ez az első ilyen előadás a világon.