Ha más nem, legalább jobban odafigyel rájuk. Egy, az Amerikai Hanglemez Akadémia általi kezdeményezésnek köszönhetően a zenei producerek és mérnökök nemi arányát is figyelembe veszik. Ez azért is nagyon fontos, mert a többi, elférfiasodott iparágban is talán hasonló kezdeményezéseket indíthat.
Az Amerikai Hanglemez Akadémia (The Recoding Academy – a szerk.), amely a Grammyért is felel, új kezdeményezést indított a női producerek és mérnökök elfogadható megbecsülése érdekében. Nem véletlenül. A szervezet tavaly eléggé szegényes arányban jelölte díjra a női előadókat.
Neil Portnow szerint – aki az Akadémia elnöke – a nőknek „ki kell állniuk magukért”. Az őt és a szervezetet érintő kritikára roppant lesújtóan reagált.
Az ötlettel valószínűleg megpróbálják kijavítani korábbi hozzáállásukat ehhez a problémához.
A The Producer and Engineer Inclusion Initiative arra kéri azokat a szervezeteket és személyeket, akik zenei producereket és mérnököket alkalmaznak, hogy csak akkor hozzanak döntést, ha legalább két női tag is van a jelöltek között.
A zeneipar és a #MeToo: ez történt a nőkkel a Grammyn
Bár az idei Grammy-díjátadó tele volt női hangokkal és azok üzeneteivel, úgy látszik, a zeneipar bort iszik, de vizet prédikál. A ceremónia előtt megkérték Lorde-t – aki egyébként az egyetlen női jelöltje volt az Év Albuma díjnak -, hogy csoportosan adjon elő szóló produkciója helyett.
Mi több, a nemek közötti sokféleséget abban az esetben is figyelembe kell venni, amikor mentorásláról és felkészítésről van szó. She Is the Music, valamint Women’s Audio Mission két nonprofit szervezet, amelyeket az Akadémia ajánl.
Velük érdemes összeköttetni a művészeket és a zeneiparban dolgozó producereket, technikai embereket.
Egy hosszú listában megtalálható azoknak az énekeseknek a neve, akik támogatják a kezdeményezést. Köztük olyan nagy sztárok vannak, mint Lady Gaga, Justin Bieber vagy Ariana Grande. Nyilvánvalóan hosszú az út, hogy jelentős változás következzen be, de az első lépés már megtörtént.