Még tavalyban jelentette be a Spotify, hogy ingyenesen tölthetik fel a független zenészek a zenéiket. Akkor béta módban működött, mára már sehogy.
Tavaly szeptemberben röppent a hír: a Spotify elérhetővé teszi a független zenészeknek az ingyenes feltöltést a platformra. Az ingyenes szolgáltatás béta tesztként működött, amiben kiderült: megszűnik. Ennek értelmében aggregátor cégeken keresztül van mód bekerülni a Spotify tartalmai közé.
Közleményben a zeneszolgáltató azt írta, úgy segítenek a legtöbbet a zenészeknek, ha az aggregátorokkal a korábbiaknál is szorosabban együttműködnek. Úgy vélik, a partnereik biztosítják a jó minőségű metaadatokat, megvédik a zenészeket a szerzői jogsértésektől, biztosítják számukra a hozzáférést az adatokhoz.”
Hozzátették, az erőforrásaikat inkább a saját, egyedi eszközeinek fejlesztésére fordítják. Ide tartozik a Spotify For Artists adatelemző eszköz vagy a playlist-kurátorokat és a zenészeket összekötő ajánló rendeszer.
A Spotify mémeket varázsolt óriásplakátokká
A Spotify olyan népszerű mémek koncepcióit kölcsönözte az óriásplakátjaihoz, mint az „Én, szintén én”, ami az emberek ellentmondásos vonásait hangsúlyozza. Az egyik plakáton például az olvasható, az ember egyszerre gondolhatja azt, hogy nem keseredik el annyira a szakításon, hiszen közös döntés volt, és egyszerre hallgathatja a Szomorú Indie lejátszási listát.
A Digital Music News azt írja, a digitális terjesztők már a bejelntést után arról beszéltek, hogy a cég “jelentősen alábecsülte”, mennyi feladatot vesz a nyakába.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Úgy tűnik, túl soknak bizonyult a kódolás, a metaadatok kezelése, az ügyfélszolgálati teendők[/perfectpullquote]
– írta a DMN. “Tekintve, hogy napi közel 40 ezer új szám kerül fel a platformra, a digitális terjesztés meglepően sok munkát igényel, amin még akkor is igen kicsi a nyereség, ha pénzért csinálod – úgyhogy semmi értelme nincs annak, hogy az amúgy is veszteséges cégünk ezt ingyen vállalja” – írja a Business Worldwide, hogy milyennek kellett volna lenni egy őszinte sajtóközleményke az ügy kapcsán.
Összeállíthatjuk az álomfesztiválunkat a Spotify hallgatási szokásaink alapján
A Festify a Spotify-felhasználónk adatait használva kreál egy szimulált zenei fesztivál line-upot a leghallgatottabb előadóinkból. Az oldal együttműködése a zene-streaming szolgáltatóval egyelőre nincs megerősítve. Seth Stephens-Davidowitz adatelemzéssel foglalkozó közgazdász a New York Timesban írt arról, hogyan befolyásolja az életkorunk azt, hogy milyen zenét hallgatunk.
Azok a független zenészek, akik a béta tesztelés alatt maguk töltötték fel a zenéiket, harminc napot – és kedvezményre jogosító kódot – kaptak arra, hogy ezeket a számokat átvigyék egy aggregátorhoz. Ha ez nem történik meg, a dalok lekerülnek a Spotify-ról, és késedelmes újrafeltöltés esetén elvesznek a hallgatottsági adataik és a playlistes elhelyezések. (A zenészeket minderről értesítő levelet a Digital Music News közölte.)