A Nirvana mosolygó fejes logója ikonikus szimbólumává vált a grunge műfajának. A zenekar 1992-ben védjeggyé tette, Marc Jacobs pedig most bajba került miatta.
A The Fashion Law hozta le először, hogy a márkának perrel kell szembenéznie, amiért az új kollekcióban felhasználták a Nirvana logóját. A Bootleg Redux Grunge kollekcióban a banda engedélye nélkül hasznosították újra a mosolygó fejet. A szemeket lecserélték M és J betűkre, de az eredmény így sem különbözik eléggé az eredetitől.
A ’90-es évekbe az állásába került, most újra a polcokon – Érkezik az ellentmondásos Marc Jacobs-kollekció
1992-ben Marc Jacobs Perry Ellis-nek dolgozott az SS 93 kollekción. A grunge témájú ruhák annyira távol álltak a cég korábbi darabjaitól, hogy Marc Jacobs elveszítette az állását miattuk. A divattervező munkáját 2019-ben újra láthatja a közönség. Victoria Beckham most ünnepli saját magáról elnevezett márkája 10. születésnapját.
A kereset szerint a kollekció nevével is probléma van. A grunge úttörőiként elvileg a márka a nevet is a Nirvana tagjainak köszönheti. De a Dazeddigital szerint ez nem valószínű, hogy problémát fog jelenteni, hacsaknem a zenekar a grunge kifejezést is jogvédetté tette. Erre viszont nem sok esély van.
Kurt Cobain: A ’90-es évek kelletlen stílusikonja / ContextUs
Ahogy a Nirvana mind zenéjében, mind az általa képviselt életérzésben meghódította a világot, Cobain látszólag nemtörődöm stílusérzéke is felhívta magára a figyelmet, követőkre talált. És most, húsz évvel később is reneszánszát éli. Az indie-rock és a punk hamvaiból felemelkedő grunge önreflexív dalszövegeivel, gitárzenéjével és ikonjai öltözködésével definiálta önmagát.
Eközben Marc Jacobs éppen nyaral, és nem kíván foglalkozni az üggyel. Legalábbis erre lehet következtetni az Instagramján megosztott videóból, amit a #vakáción, #semmistressz és #csakcsendésbéke hashtagekkel látott el.