A Facebook háza táján számos újítás volt várható 2019-ben. Egyik legszembetűnőbb a logó. Ám észrevetted, hogy a csoportok posztjai is megváltoztak?
A kékóriás ráncfelvarrásra szorul
A Facebook alapítója, Mark Zuckerberg még május elején az évente megrendezésre kerülő F8 fejlesztői konferencián jelentette be, hogy “a jövő a privátszféra”.
Ez a szlogen nem okozhat meglepetést senkinek, hiszen még korábban több ízben hangoztatta, hogy a privátszférára helyezi a hangsúlyt. Feltételezhető, hogy realizálta, süllyed a kék hajó. Ennek oka a sorozatos adatvédelmi botrány, valamint az, hogy az emberek felismerték a közösségi oldal mentális negatívumait. És az sem elhanyagolható ok, hogy egy interaktív hirdetőtáblává vált az oldal.
A Cambridge Analytica botrány főszereplője nyilatkozott a Facebook ellen
Tőle tudjuk, hogyan tette rá a kezét a Cambridge Analytica 50 millió Facebook-felhasználó személyes adataira, hogy célzott politikai tartalommal bombázzák őket. A Facebook elavult adatvédelmi szabályzata pedig nagyszerűen segítette ebben őket. Mindezek nyilvánosságra hozatala óriási lavinát indított el a közösségi oldal ellen. Többek között a Federal Trade Comission (Szövetségi Kereskedelmi Bizottság) nyomozását az USA-ban, kongresszusi és parlamenti meghallgatásokat.
Így tehát az F8 konferencián elmondta, két fontos funkciója lesz a jövőben az oldalnak. Mint kiemelte, szeretné, ha a felhasználók a privát kapcsolattartásra használnák a Facebookot, valamint előnyöket adnak a csoportoknak, azok tagjainak és adminjaiknak. Tehát az események és a csoportok kerülnek előtérbe.
Ez lesz a harmadik állomása a Facebook evolúciójának
Az elsőben az emberek közti nyilvános kommunikációról szólt a szolgáltatás. A másodikban pedig háttérbe szorította a felhasználókat, helyette a reklámok domináltak a hírfolyamban. A mostani, harmadik evolúciós állomás témáit a helyek és közösségek jelentik. És persze a logót, vele együtt az új dizájnt is megújították.
Bárhol, ahol látható a Facebook ikonja vagy a név teljes kiírása, az új dizájn jelenik meg. Május 8-án minden iOs-t, Apple-terméket használó készülékében lecserélték az app logóját.
A Facebook olyan selfie-szűrőt fejleszt, ami leolvassa az érzelmeidet
A legfrissebb hír a Facebook háza táján, hogy olyan szabadalmi kérelmet nyújtott be, ami megmondja, melyik selfie-szűrő lenne a legjobb a felhasználónak arckifejezése alapján. A Mashable riportja szerint a szabadalmat még 2016-ban adták be, de csak most hozták nyilvánosságra. A technológia a Facebook “maszkjaival” összekapcsolódva működik. Ez a kifejezés a selfie-szűrőkre.
Ennek megfelelően a közösségi hálózat inkább csoportokat és eseményeket fog javasolgatni, továbbá a potenciális ismerősök ajánlgatásakor is fontosabb szerepet kap majd az azonos csoportokban való aktivitás.
Ezek lesznek a Facebook újításai 2019-ben
Az alábbi újítások már február végén elérhetővé váltak például az Egyesült Államokban. De végre megérkeztek a magyar felhasználók körébe is.
Bejegyzések formázása
Az első újítás, amelyet rég vártak a felhasználók, hogy formázhatóvá válik a csoportokba írt bejegyzés. Egyelőre csak asztali gépen elérhető ez az opció.
Az adminisztrátoroknak lehetőségük van pontozott és számozott felsorolást írni. Sőt, a betűméretet is lehet változtatni, valamint idézetként bejegyzést írni. Mark Zuckerberg célja, hogy az adminok még megkapóbban moderálják a csoportjaikat. Több nemzetközi lap, amikor februárban nyilvánossá váltak az újítások, kizárólag adminokról írtak. Azonban a mai nappal, amikor Magyarországon is elérhetővé vált ezen újítás, kipróbáltuk, és minden csoporttag használhatja.
Linkelhető oldalak és csoportok
Szintén a csoportokhoz kötődik a Facebook második újítása. Korábban csak személyes profilokat lehetett hozzáadni a csoportokhoz. Mostantól már Facebook-oldalakat is, és posztolhatsz is az oldalad nevében.
Jobb csoportmenedzsment
Ezentúl a csoportok adminjai megmutathatják, visszaküldhetik a jelentkezést követően, milyen szabályokat nem tartottál be/kérdést töltöttél ki. Így az adminoktől lehetőséged nyílik megtudni, miért nem került ki a posztod a csoportba.
A Facebook alapítójának van egy titkos folyosója, amiről senki nem tudja, hová vezet
Paranoia ide vagy oda, egy biztos: rengeteg pénzt költ el a saját biztonságára. Elővigyázatossága érthető, hiszen mégiscsak az egyik legbefolyásosabb ember a Földön, hála a Facebooknak. A Business Insider számításai szerint a Facebook évente majd’ tízmillió dollárt, azaz közel 2,8 milliárd forintot fordít a vezérigazgató védelmére. És mégis hogyan használják fel mindezt?
Ezen kívül a Facebook bemutatta azt az opcióját is, amely elnémíthat bizonyos tagokat. Ez azt jelenti, hogy 12 órától egészen 7 napig megtilthatja az admin, hogy posztolhass, ha megsértetted a csoport irányelveit.
Mentorprogram
Érkezik majd egy úgynevezett mentorprogram is. A felhasználóknak lehetőségük lesz barátkozni más tagokkal, akiknek hasonló az érdeklődése. Mint elmondta Mark Zuckerberg, szeretné, ha a felhasználók tanulnának egymástól. Ez inkább például háztartási praktikákkal foglalkozó csoportokban elérhető (lásd: lentebbi bekezdésnél).
Fizetős lesz a Facebook
Hosszú évek óta visszatérő téma, hogy fizetőssé válik a kékóriás. A közösségi oldal közlése szerint a tagsági díj havonta 5-30 dollár között lenne, írja a HVG. Ám hangsúlyozták, a csoport esetében sem tennék azt kötelezővé, hanem az adminokra bíznák. Hozzátették, a fizetés nem kényszer, a tagok a közösség részesei maradnának annyi különbséggel, hogy ők nem jogosultak plusz tartalmi előnyökre.
Az újítást egyelőre különféle háztartási praktikákkal foglalkozó csoportokban kezdték el tesztelni, de a befizett pénzekből egyetlen fillért sem vesz le a Facebook.
Ez a későbbiekben gyaníthatóan változni fog, de hogy mennyiben, még nem tudni. Egyelőre az sem ismert, hogy a tagdíjat magát mikortól vezetik be élesben.