Az Instagram által hamarosan bevezetendő rajongói jelvényrendszer és az IGTV-reklámok egyelőre kísérleti jelleggel, néhány nagyobb országban lesznek elérhetők.
Közvetlenül a tartalomgyártó felhasználót díjazzák
A karantén időszaka alatt az Instagram-élőzés a virágkorát élte. A feltörekvő influenszerektől a legnagyobb sztárokig ki-ki a maga módján használta ki az élő adás lehetőségeit: Mika a saját konyhájában három nyelven főzött, Reese Witherspoon riporternek csapott fel, Charlie XCX tematikus beszélgetéseket folytatott sztárokkal, Roberto Saviano, a Gomorra-sorozat írója pedig hetente tart középiskolások kérdései alapján online tanórákat. Számos szuper karanténkoncerten vehettünk részt a közösségi oldal segítségévél.
A tartalomgyártók eddig csak közvetett formában támaszkodhattak a közösségi oldalra a bevételszerzést illetően: adott céghez kötődő szponzorált tartalmakkal egészíthették ki a jövedelmüket. Mostantól fogva azonban a Facebook tulajdonában lévő közösségi oldal új lehetőségeket talált ki, hogy közvetlenül a tartalom megosztói jussanak bevételhez az élő közvetítésekből és az IGTV-re feltöltött videós anyagokból.
A 19. század celebjei már az Instagramban vannak
A szervezők minden évben más-más történelmi korszakot választanak ki, melyet a háromfordulós verseny során a kreatív energiáikat csapatban mozgósító diákok a kapott feladatok segítségével feldolgoznak. Az idei verseny már teljes egészében az online térben zajlott. A diákoknak ebben az évben a dualizmus korába kellett beásniuk magukat, a 114 jelentkezőből a 37 kérdéses online történelmi kvízt túlélő csapatok a sikeres nyitányt követően már találkozhattak hasonló kihívásokkal.
A Variety beszámol arról is, hogy júniustól ugyanis a felhasználók jelvényeket vásárolhatnak az élő bejelentkezések során, amivel kedvenc influenszereiket támogatják. Emojihoz hasonlatos jelvényt lehet majd vásárolni három árkategóriában: 99 dollárcentért, 1,99 és 4,99 dollárért. A tesztfázisban a bevétel 100%-át a tartalomszolgáltató kapja az Instagramtól.
Az Instagram IGTV platformján, ahova az egy percnél hosszabb videókat lehet feltölteni, szintén június 1-i kezdettel reklámokat is láthatunk. Ebben az esetben az oldal tulajdonosa a bevétel legalább 55%-át kapja meg. Az első, reklámokat is leadó cégek között megtalálhatjuk a Sephorát, a Pumát és az Ikeát.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Kulcsfontosságú, hogy minél többféle bevételszerzési lehetőséget nyújtsunk a feltörekvő influenszerektől a jól ismert brandekig minden tartalomgyártó számára. Izgatottan várjuk ezen eszközeink bevezetését, amelyek célja, hogy további bevételszerzési lehetőséghez segítsük hozzá a tartalomkészítőket[/perfectpullquote]
– nyilatkozta Justin Osofsky, az Instagram ügyvezető igazgatója.
Az Instagram cenzúrázza a Photoshoppolt képeket
Az Instagramon van egy úgynevezett „érzékeny tartalom szűrő”, amely elhomályosítja azokat a képeket, amelyek durvák lehetnek, lehetőséget adva a felhasználónak a választásra, hogy valóban meg akarja-e nézni azokat, írja a ttps://www.dazeddigital.com/science-tech/article/47460/1/instagram-is-starting-to-hide-photoshopped-images-from-its-users. Ugyanez történik azokkal az üzenetekkel is, amelyek érzékeny tartalmat hordoznak és ismeretlen személytől érkezik.
Kezdetben ezek a lehetőségek csak egy szűk, az oldal által kiválasztott kör számára lesznek elérhetők az Egyesült Államokban. A következő hónapokban a jelvényvásárlási lehetőség megjelenik majd Brazíliában, az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Törökországban, Spanyolországban és Mexikóban is.
A felhasználók a járvány alatt rákattantak az Insta-live-ra
A megvásárolt „rajongói jelvény” a felhasználó neve mellett jelenik majd meg az élő videókban, és a jelvényes felhasználók kommentjeit kiemelten kezeli a rendszer. A tartalomkészítő külön listában látja majd a jelvénnyel rendelkező rajongóit, így módja lehet kivételes módon kezelni őket (például külön üdvözölni) az élő bejelentkezés alatt.
Selena Gomez kritizálta az Instagramot, ami lerombolja az identitástudatod
Selena Gomez kritizálta az Instagramot, ami lerombolja az identitástudatod Önazonosságra tanít új albumával, Gomez! A Dazed számára adott interjút Selena Gomez, amiben kifejtette véleményét az Instagram kortárs kultúrában betöltött szerepéről. Véleménye szerint a közösségi oldal romboló hatással van a fiatalok önazonosságára. Arra a kérdésre, hogy ő törölné-e magát az Instagramról végérvényesen, az énekesnő meglepő választ adott.
Az IGTV reklámjai kezdetben akkor fognak megjelenni, ha rákattintunk a videóra. A 15 másodperces szpotokat telefonokra optimalizálják. Az Instagram már dolgozik azon, hogyan lehet egyéb módon hirdetési felületet biztosítani a videókban, illetve a hirdetések kihagyásának lehetőségén is gondolkodik.
A koronavírus-járvány alatt robbanásszerűen megnőtt az Instagramon az élő közvetítések száma. 2020 februárjához képest márciusra mintegy 70%-os növekedést tapasztaltak az élő adások nézettségét tekintve. Ez a tény is felgyorsította a jelvényrendszer bevezetését.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Láttuk, hogy igény mutatkozik a felhasználók részéről az online tartalomkészítők támogatására. Ahogy egy sztár rajongói is, a felhasználók elkötelezettek és hajlandóak befektetni a tartalomgyártóba[/perfectpullquote]
– mondta Jim Squires, az Instagram üzleti területtel foglalkozó elnökhelyettese.
A fenti lehetőségek mellett az Instagram további, az e-kereskedelmet és a szponzorált tartalmakat érintő lehetőségekkel bővíti a tartalomszolgáltatók bevételszerzési esélyeit. Nemrégiben jelentették be a Live Shopping funkció megalkotását, amely lehetővé teszi, hogy az élő videókban is betaggeljék a termékeket. Az Instagram szerint ez még több felhasználónak megkönnyíti az értékesítést.
https://www.instagram.com/p/CAs5qr7gYQJ/
A cég tervezi továbbá, hogy az elkövetkező hónapokban kibővíti a Brand Collabs Manager funkció hozzáférést. Ez tulajdonképpen egy virtuális piactér, amely az Egyesült Államokban segíti a támogatók és a tartalomszolgáltatók egymásra találását.