Reed Hastings az alapítás, 1997 óta áll a Netflix élén. Számos sikeres stratégia kellett ahhoz, hogy 2020-ra a cég uralja az egyre élesedő verseny ellenére a globális streamingpiacot. Most könyvet írt vállalatirányítási felfogásáról.

A Netflix sikerének titkai: helyzetfelismerés és megújulás

A Netflix a világ legnagyobb streamingszolgáltatója, a vállalat értéke 230 milliárd dollár. A cég a világjárvány egyik nagy győztese lett. Ők tűzték műsorra a karanténkorszak legnépszerűbb sorozatát, a Tiger Kinget, és idén nyáron elérték a 193 millió előfizetőt. Csak az idei első negyedévben 16 millióan, az első félévben 26 millióan csatlakoztak újonnan a szórakoztatóipari óriáshoz, ez utóbbi szám a 2019-es hasonló időszaki adat kétszerese. Egy amerikai felmérésben a résztvevők 41%-a a karantén feloldása után is őket nézné a legszívesebben, amivel messze verik a konkurenseiket. Az idei Emmy-díj jelöltjei közül 160 nevezett köthető a csatornához, ami abszolút rekordnak számít – az HBO 107 jelöléssel végzett a második helyen.

reed hastings netflix ceo konyv
Reed Hastings, a Netflix egyik alapítója és vezérigazgatója / Fotó: Netflix

Vajon mi a Netflix titka? Reed Hastings-t, a cég társalapító-vezérigazgatóját szeptember 8-án megjelent könyve, a No Rules Rules (Az a szabály, hogy nincs szabály) kapcsán kereste fel a The Guardian, hogy a streamingcsatorna sajátos üzleti stratégiájáról beszélgessenek.

A tragikusan elhunyt Ayrton Senna életéről készít minisorozatot a Netflix

A széria a háromszoros világbajnok személyiségét és családi kapcsolatait mutatja be – számolt be a . A sorozat a brazil autóversenyző pályafutásának kezdetén veszi fel a fonalat, amikor Ayrton Senna Angliába költözött, és egészen a tragikus imolai balesetig követi nyomon az eseményeket.

1997-es megalapítása óta a Netflix először legyőzte egyik fő riválisát, az amerikai film- és videójáték-kölcsönző hálózatot, a Blockbustert, amely aztán 2010-ben végleg meg is szűnt. Idő előtt felismerték a technológiai váltást, és simán megugrották a DVD-ről az online tartalomszolgáltatásra történő átállást. Szinte minden versenytársuknál előbb ráébredtek, hogy mennyire fontos saját gyártású produkciókkal előállni, és létrehozták a saját hollywoodi filmstúdiójukat. Minden évben jelentős mennyiségű díjat zsebelnek be a legjelentősebb filmes megmérettetéseken.

Tavaly éleződött csak ki igazán az amerikai „streamingháború” számos új szereplő (QuibiDisney+Peacock és az HBO Max) megjelenésével. Mégis: a Netflix-nézés” nagyjából egyet jelentett a #maradjotthon szlogennel a karantén ideje alatt az emberiség jelentős részének kollektív tapasztalata szerint.

A Netflix sikerének titkai: állandó innováció

„Tök bénák vagyunk – ezt szoktam mondogatni a cégen belül. Pedig egész jók vagyunk. De most még nagyon bénák vagyunk ahhoz képest, hogy hol leszünk majd három év múlva” – mondta el büszkén Hastings, hogyan lehet elérni az állandó elégedetlenségből fakadó folytonos jobbítási szándékot és soha nem szűnő innovációt.

Az ő munkája pontosan ebből áll: arra ösztökéli a munkatársait, hogy mindig kísérletezzenek újdonságokkal, kérdőjelezzék meg az idejétmúlt feltételezéseket, ő pedig kitalálja, mi is legyen a cég következő előrelépése.

Ezeket a sorozatokat és filmeket nézik a hollywoodi sztárok a karanténban

Ezeket a sorozatokat és filmeket nézik a hollywoodi sztárok a karanténban Ha már kezdesz kifogyni a sorozatokból Egészen a koronavírus-járvány kezdete óta azon voltunk, hogy olyan tartalmakat készítsünk, amelyekből ötleteket merítve szórakozva tudjátok eltölteni a karantén idejét.

A saját gyártású tartalmak készítése nem melléktevékenység, hanem a fő profil. A Netflix sosem csinált abból titkot, hogy ők elsősorban nem a rivális csatornákkal versenyeznek, hanem a néző szabadidejéért.

Tehát nem az HBO-t akarják legyőzni, hanem a néző könyvolvasásra, YouTube-ozásra, videójátékozásra, a közösségi oldalakra, baráti vacsorákra fordított idejét akarják maguknak megnyerni.

Ennek egyik nyitja, hogy változatos és nagy mennyiségű tartalommal jöjjenek ki – most éppen a tehetségkutató realityshow-k világa felé nyitnak. Ezt pedig úgy lehet elérni, hogy sok kollégát hoznak döntési pozícióba saját költségvetési kerettel.

A Netflix sikerének titkai: vásárolj!

Egy másik stratégia pedig a konkurencia ellehetetlenítése. A Netflix irdatlan pénzeket mozgat meg azért, hogy például az olyan piacokon, mint az Egyesült Királyság, a kisebb helyi tévécsatornák elől felvásárolja az olyan jellegű műsorokat, amilyeneket többnyire ők szoktak sugározni.

[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]A streamingóriások gyakorlatilag mindent felvásárolnak a kis televíziók elől. Hacsak nem leszünk képesek olyan újkeletű tartalmakat kitalálni, amelyek elsősorban a helyi lakosok életéről, világlátásáról szólnak, akkor nagyon sötéten látom a hagyományos műsorszolgáltatók jövőjét[/perfectpullquote]

– jelentette ki John McVay, az Egyesült Királyságban működő Független Televíziós Műsorgyártók képviselője.

A koronavírus azért annyiban a Netflix-re is hatott, hogy nekik is szüneteltetniük kellett saját készítésű tartalmaik forgatását. A Society (A társadalom) című ifjúsági drámasorozat második évadját a járványból kifolyólag kénytelenek voltak elkaszálni a forgatások körüli rengeteg bizonytalanság miatt.

Harry és Meghan Markle Netflix-sztárokká válnak

Hamarosan Harry (akinek már nem jár a hercegi megszólítás) és a jótékony Meghan Markle is bekapcsolódik a streaming-bizniszbe: a házaspár ugyanis szerződést kötött a Netflix-szel, tudta meg a . Sussex-ék ezekszerint nem véletlenül költöztek idén Kaliforniába: Hollywood környékén keresgéltek filmes és tévés elfoglaltságot.

„Azt kell jól eltalálni az üzleti életben, hogy milyen utakat járunk be és hogyan alakul a játék menete. Ha ismeretlen útra tévedünk, akkor könnyen mattolhatnak. Akkor leszünk jó sakkozók, ha mindig ügyesen alakítgatjuk a lehetőségeinket” – vélte Hastings, aki szerint az üzlet olyan, mint egy sakkjátszma.

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

goballoon.hu - 2024 július - LinkMarketing - 6

Felkészülés a hőlégballonos repülésre

Ma már nem úgy készülünk egy hőlégballonos sétarepülésre, mint a 2019-ben megjelent “A hőlégballon” című film szereplői, akik az NDK-ból próbáltak megszökni egy ilyen légijárművel.

Qatar-WC

Hogyan fogadjunk a 2022-es labdarúgó-világbajnokságra

Már majdnem itt az ideje a világ legrangosabb tornájának – a 2022-es labdarúgó-világbajnokságnak. Az idei év sok újítással jár. Az egyik az, hogy ez az első alkalom, hogy egy közel-keleti ország ad otthont a világbajnokságnak.

alvás pihentető alvás tippek alváshoz egészséges alvás egészséges életmód

Ezeket edd, és ezeket kerüld, ha nem tudsz aludni

Jó alvás nélkül nincsenek jó nappalaink, de még rosszabb, hogy nem lehetünk teljesen egészségesek sem. Sokan szenvednek kialvatlanságban anélkül, hogy foglalkoznának vele, pedig komoly következményei lehetnek, ha hosszútávon nem tudunk megfelelően pihenni.

betegség hírességek hírességek betegségei maria cross halle berry lil wayne tom hanks toni braxton catherine zeta-jones 4

Hírességek, akik krónikus betegséggel élnek

A betegség nem válogat. A következő sztárok mind megvívták a maguk harcát különböző egészségi problémákkal és saját példájukon keresztül bebizonyították, hogy krónikus betegségekkel is lehet együtt élni, mégpedig boldog életet.