Az öt billegő államban a választásig Donald Trump-ellenes kampányba fogott a Művészek Közösen a Változásért elnevezésű szervezet.
#VoteThemOut, vagyis takarodj
Szeptember 29-én zajlott az első televíziós vita Donald Trump és Joe Biden között az amerikai elnöki választási kampányban. A két elnökjelölt az Ohio állambeli Clevelandben találkozott egymással, ahol néhány eltökélt művész már hónapok óta lázasan készült az eseményre.
A helyi Artists United for Change (Művészek Közösen a Változásért) elnevezésű szervezet plakátkampányt indított az Ohióhoz hasonló „billegő államokban”, Arizonában, Michiganben, Wisconsinban és Pennsylvaniában. Ezek azok az államok, ahol kérdéses, hogy a demokraták vagy a republikánusok fognak nyerni.
Művészi óriásplakátok – hogyan tud egy hirdetőtábla produktív politikai beszélgetést inspirálni?
Hank Willis Thomas és Eric Gottesman talán provokátoroknak tűnnek, de munkájuk igen fontos és példaértékű egy olyan világban, ahol a nyitottság és az elfogadás még mindig rengeteg helyen gondot jelent. Bár ritkán gondolunk bele, ártatlan emberek ezrei halnak meg nap mint nap azért, mert a gyűlöletbeszédre és az ideológiák félreértelmezésére továbbra sem született megoldás vagy mert egyszerűen könnyebb elfordítani a fejünket.
A vita napján kilenc óriásplakátot és többszáz kisebb molinót helyeztek ki – nem Ebbing határában –, hanem Clevelandben, írja a The Art Newspaper.
„A reptérről a központ felé bevezető út mentén és a találkozó helyszínének környékét kiplakátoztuk” – mondta Scott Goodstein, az egyik művész és szervező. Robin Bell multimediális művésszel közösen ő találta ki a kampányt. Jeff Rusnak politikai elemző adott tanácsot abban, hogy az útlezárások miatt merre érdemes kitenni a plakátokat.
Time and time again, Donald Trump failed to act on COVID-19. Enough is enough.
No Description
A plakátokra a bevándorlással, a koronavírussal vagy a rendőrségi erőszakkal kapcsolatos elhíresült Trump-idézetek kerültek.
„Emlékeztetjük a választókat azokra a károkra, amiket Ohio államnak okozott szavaival vagy tetteivel” – mondta Rusnak.
Gondos helyszínválasztás: hol üt a legnagyobbat a Trump-ellenes kampány?
A New Yorkban élő Nate Lewis kilenc éven át intenzív osztályon dolgozott ápolóként. Ő egy, a koronavírus által roncsolt tüdő röntgenképe mellé a „Majd valahogy elmúlik” idézetet választotta Trump hajmeresztő covidiotizmusai közül. Ez avírusszkeptikus elnök egyik elhíresült mondása, amit még a járvány kezdetén mondott. A hirdetést a kórház környékén helyezték ki – a szervezők azt is egyeztettek a művészekkel, hogy a városokon belül hol fog a legjobban érvényesülni az üzenetük.
Trump tesztelés nélkül engedélyeztetné a koronavírus-ellenszert
Donald Trump gyorsítani kívánja az Oxfordi Egyetem és az AstraZeneca gyógyszeripari cég által kidolgozott koronavírus elleni oltást, hogy azok már októberre készenlétben álljanak. A hatóanyag engedélyezése és sikeressége ugyanis nagyban növelné Trump esélyeit a novemberi elnökválasztásokon. Az AstraZeneca azonban elzárkózott a kérés elől, miszerint az oltóanyagot a háromfázisú tesztelés elvégzése nélkül engedélyezzék.
Az öt államban kihelyezett 40 óriásplakáthoz a november eleji választás napjához közeledve továbbiakat is terveznek még kihelyezni.
#Repost @teamtrump ・・・ President Trump on Joe Biden: “There’s nothing smart about you Joe. 47 years, you’ve done nothing.” #Debates2020
No Description
„Nagyon eltökéltek vagyunk abban, hogy elvigyük szavazni az embereket, hiszen négy éve is nagyon kicsin múlott a győzelmünk” – jelentette ki Bell, aki Michelle Obamához hasonlóan világosan tudja, hogy most is minden szavazatra szükségük lesz, hogy rengeteg művész és Cardi B kívánsága szerint legyőzzék Trumpot.