Van egy jó sztorid? Akkor te is bekerülhetsz az Underargument fehérneműmodelljei közé.
90-60-90? Ugyan már!
A nőknek már egy ideje elege van a divatipar hamis ábrándjából, ami csak tökéletes alakú, fehér bőrű nőknek ad teret. Maïna Cissé, az Underargument fehérneműmárka alapítója még ennél is tovább ment: számára a csábító méretek helyett a modellek mondanivalója számít. Cégénél bevezette az „anticasting” módszert, azaz vakon, pusztán a fotózást kipróbálni vágyó hölgyek története alapján válogatja ki a katalógusba kerülő modelleket, írja a The Guardian.
Merész és mindenképpen úttörő kezdeményezés egy fehérneműcég részéről, abban a világban, ahol eddig Irina Shayk, Palvin Barbara és a Victoria’s Secret angyalainak alakja határozták meg a szakmai sztenderdeket. Igaz, a cégről mostanában leginkább a botrányai révén hallhattunk.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Többek vagyunk a testünknél, a történetünk az igazán értékes[/perfectpullquote]
– vallja ezzel szemben Cissé. Hetente 50 jelentkezés érkezik be hozzá, így 4-6 hetente szerveznek újabb fotózásokat.
A plus size modellek visszavágnak a Victoria’s Secret elavult attitűdjének
A divatvilág nem egészen a kitűnő felfogásáról híres. Még mindig megjelennek rasszista reklámokkal operáló márkák, plus size opciókat csak ígérnek, de a polcokra nem kerülnek ki, és messze nem tartunk még ott, hogy egy fekete, tolókocsis modell elveszítené hírértékét. Ezúttal sem volt hiány csillogásból, drágakövekből és persze melltartókból a Victoria’s Secret bemutatóján.
„Tíz melltartómérettel kezdtem, most pedig már több mint negyvenet gyártunk 28A-tól 38E-ig. Most azon vagyok, hogy az alsókból is minél szélesebb választékunk legyen” – árulta el Cissé, mi is az előnye annak, ha nem csak átlagos vagy modellméretekkel rendelkező nőkkel dolgozik. A Normandiából származó cégtulajdonos korábban marketinggel foglalkozott. Az anticasting részben éppen az ottani munkatapasztalatainak megkérdőjelezéséből született.
https://www.instagram.com/p/CAYL31LHdOm/
„Magam is egy kisebbséghez tartozom, és a munkám során láttam, hogy a legtöbb cég csak ki akarta pipálni, hogy feketéket vagy a plus side modelleket is szerződtetnek, amiért persze még vállon is veregették magukat” – mesélte Cissé.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Amikor fehérneműcégeknek tartott konferencián egy nagy cég vezetője azt találta mondani, hogy „mi is felültünk a diverzitás-trendre”, az volt a halálom. Az emberek nem trendek: a kisebbségek nem divatirányzatok, a modellekétől eltérő testalkatú emberek sem divatból olyanok[/perfectpullquote]
– magyarázta a többségétől eltérő felfogását.
Munka nélkül maradnak a fehérneműmodellek?
Ott még egyelőre nem tartunk, de vannak már arra utaló jelek, hogy a fehérneműiparban is sokkal közvetlenebb módon és szélesebb merítésből válogatják ki a modelleket. Márciusban az Agent Provocateur Kylie Minogue és Kate Moss mellett profi sportolókat is szerepeltetett a kampányában.
Massimo, Accessories Design, Hackney . Our Spring/Summer 2021 pre-collection lookbook – a celebration of the #Burberry community and our founder Thomas Burberry’s legacy of discovery and exploration . Massimo wears a bright yellow check cashmere wool jacquard reconstructed sweater, shorts and our runway Arthur sneakers from the upcoming collection, available in November . #BurberryPreSS21
No Description
Rihanna fehérnemű márkája, a Savage x Fenty 2018-as alapításától fogva a legnagyobb természetességgel alkalmazza a testpozitivitás és a sokszínűség elvét. A karantén alatti közösségi médián futó kampányukról be is számoltunk, amely sok tekintetben hasonlít Cissé módszeréhez.
Milyen lehet feketeként a divatszakmában dolgozni?
Arról már ejtettünk szót, hogy a színes bőrű írók miként kerülnek hátrányba fehér kollégáikhoz képest, bár most a Black Lives Matter mozgalom felerősödésével alkotásaik fókuszba kerültek és vezetik az eladási listákat. A The Guardian ezúttal néhány fekete bőrű britet keresett fel, akik a divatszakmában különböző pozíciókban dolgoznak vagy próbálnak érvényesülni, hogy meséljenek személyes tapasztalataikról.
Az Eckhaus Latta és a Marques’ Almeida az utcáról hívja be fotózásra amatőr modelljeit – ahogyan Mihalik Enikőt is bevásárlás közben szólították le. A legújabb trend a „NOdell”, amelyet egyrészt a világjárvány miatti kényszer szült: nem lehetett Gigi Hadidot ide-oda reptetni a katalógusfotózáshoz. Olyan nagy cégek is alkalmazzák, mint a Gucci és a Burberry. Azt jelenti, hogy a cég alkalmazottja vállalják a katalógusmodell szerepét. Így profik helyett a kiegészítők tervezésével foglalkozó, saját lakása előtt pózoló Massimo vagy a titkárnő köszön vissza a katalógusban a legújabb szetben.
Sabine, Art Direction, Ladbroke Grove . Our Spring/Summer 2021 pre-collection lookbook – an exploration of archived styles to celebrate our heritage of discovery and the great outdoors, featuring our #Burberry community . Sabine wears a grain de poudre wool suit softened with sheer jersey details, a quilted lambskin Olympia pouch, chain-link earrings with freshwater pearls and lambskin sandals . #BurberryPreSS21
No Description
„Mindig azt mondom: ha nem tudod magad odaképzelni [a katalógusba], az még egy újabb jó ok arra, hogy beküldd a történetedet. Bátraknak kell lennünk, meg kell mutatnunk magunkat, és akkor a hétköznapi emberek alkotják majd a normát” – hívta fel a figyelmet Cissé, merre tart a világ.